Samstag, 31. Januar 2009

Artikel im Akkordeon-Magazin

Es gibt in der Ausgabe 06 (Dez/Jan 2008/2009) einen etwas gekürzten Artikel über die Möglichkeiten des Midi-Akkordeons von mir. http://www.akkordeon-magazin.de/

Weitere sollen folgen. In den nächsten 2 Ausgaben erscheinen Abhandlungen zu den Unterschieden der Tonerzeugung beim akustischen und beim Midi-Akkordeon.
Zum besseren Verständnis sind Audioclips auf verfügbar. 
http://www.uwe-steger.de/publish/samples.htm

Ich würde mich nach wie vor über Anregungen freuen, die uns bei unserem Sample-Projekt helfen, ein für Musiker ordentliches Instrument zu bauen. Dazu zählen Wünsche oder Verbesserungsvorschläge von evtl. schon vorhandenen Instrumenten.

2 Kommentare:

Chuck hat gesagt…

Uwe, thanks for your post/blog. I am an FR7 owner, and also have two acoustic accordions (Petosa and Guerinni). I will forward some of my own "wish list" items soon - I hope english is OK, and will keep the grammar simple.

I like the mods I have seen on your youtube video very much - especially the mic/vocoder and pitch bend ribbon. And I bought a download ticket on your web site yesterday, and am enjoying your music very much also.

OOVY hat gesagt…

Hey Chuck,

Thank you for your comment. I am sampling my acoustic accordions myself and try to find special ways to have more expression possibilities as the usual midi accordions are offering. I think i need new techniques like sample modeling:

http://www.samplemodeling.com/en/products.php

that technique is quite good, but the special problem with an accordion is the polyphony. So you need for every reed a single "processor" and finally a main processor for modeling the "reed - social - structure". For instance the effect of a sounding deep bass reed to a simultaneously played high lead reed.